Sukces nowoczesnych rynków

Dla niemal każdego współczesnego analityka rynkowego oczywiste jest przełożenie konsumpcji wewnętrznej w kraju na jej długoterminowe perspektywy rozwoju. Całe Stany Zjednoczone rozwinęły się wyłącznie na fali konsumpcji wewnętrznej i niezaspokojonego wręcz popytu na swoim rynku. Amerykańskie firmy przez długie lata nie potrzebowały kapitału zagranicznego i bardzo szybko rozwijały się dzięki pieniądzom zarobionym na swoich własnych rodzimych klientach. Wiele firm z Europy czy Azji przez długie lata funkcjonowało w oparciu o dokładnie te same standardy, ale ostatnio widać wyraźnie, że niestety obywatele często zbyt wiele chcą, mając zbyt mało pieniędzy. W tak wielkich kapitalistycznych społeczeństwach jak to Amerykańskie kwestia odpowiedniego wypromowania siebie przez posiadane dobra jak mieszkanie, samochód czy odpowiednie ubrania i sprzęt komputerowy – ma ogromną wagę. Dużo ważniejsze jest to, co się posiada i konsumuje niż to jak się zachowuje w relacjach z sąsiadami czy własną rodziną. Wszystko to sprowadza się więc bardzo często do maksymalnego kupowania i wydawania absolutnie wszystkich pieniędzy na nowe towary i usługi. Niestety chęć posiadania doprowadziła Amerykańskie społeczeństwo na skraj bankructwa, ponieważ nawet ci bez dobrej pracy kupowali sobie wszystko, co chcieli, ale niestety na kredyt.

Both comments and pings are currently closed.